Startup Challenge | Zelfplanner trouwen

Altijd al een startup willen opzetten? Dan is dit je kans!

 

De uitdaging
Wens van het bruidspaar centraal
Binnen de gemeente Utrecht kun je 24/7 trouwen op vrijwel elke gewenste locatie binnen de gemeentegrenzen. Dit kan één van onze 25 vaste trouwlocaties, maar ook op een locatie naar eigen keuze zijn. Deze locatie wordt dan voor een huwelijksvoltrekking aangewezen als huis der gemeente.

Je kunt vervolgens jouw huwelijk laten voltrekken door:

  • één van de 13 Utrechtse trouwambtenaren, of;
  • een trouwambtenaar uit een andere gemeente, of;
  • een vriend/familielid die speciaal voor jouw huwelijk wordt benoemd tot trouwambtenaar voor één dag.


Deze veelheid aan keuzemogelijkheden is er vooral op gericht om zo goed mogelijk te voldoen aan de wens van bruidsparen om zelf hun huwelijksdag zoveel mogelijk vorm te geven. Dit sluit goed aan bij het merendeel van de doelgroep voor dit product: de Millenials. Deze generatie Y wil zelf graag zaken vormgeven en heeft weinig op met een standaardproduct. Handig met digitale technologie, zijn zij gewend om snel het product/dienst van hun keuze te krijgen die voldoet aan alle wensen/eisen.

Veel telefoonverkeer
Burgers die willen trouwen kunnen al veel informatie vinden over de mogelijkheden op de website. Desondanks wordt er veel gebeld met huwelijkszaken over o.a. de beschikbaarheid van een specifieke huwelijksdatum, beschikbaarheid van trouwambtenaren, beschikbaarheid van trouwzalen die in beheer zijn van de gemeente Utrecht (Stadhuis, WSC en Stadskantoor) en wordt er vaak advies in gewonnen welke trouwambtenaar het beste bij hen past.

Handmatig plannen huwelijken
Dagelijks wordt de afweging gemaakt of er op bepaalde dagen nog huwelijken kunnen worden ‘aangenomen’. Nu is dit een volledig handmatige puzzel waarbij de beschikbaarheid van trouwambtenaren (die dagelijks kan wijzigen), hun min – max belasting, de reisafstanden tussen huwelijkslocaties en het tijdstip van huwelijken in de afweging moeten worden meegenomen. Dit is m.n. in het trouwseizoen (mei – september) een zéér tijdrovende puzzel en foutgevoelig. Het aspect dat het plannen extra moeilijk maakt is dat klanten huwelijken vaak ver vooruit willen boeken. Op het moment van boeken, is niet altijd met 100% zekerheid te zeggen dat er die dag voldoende trouwambtenaren beschikbaar zijn, laat staan de trouwambtenaar van hun keuze.

 

 

 


Meer informatie en meedoen op Starthubs.co

 

 


 

Waar zijn we naar op zoek?
Ontwikkel een tool waarbij de klant zelf digitaal de mogelijkheid krijgt om een huwelijksdatum, huwelijkstijdstip en trouwambtenaar vast te leggen waaraan de gemeente Utrecht kan voldoen. Randvoorwaardelijk is dan wel dat de huwelijkslocatie al gekozen is.

Deze tool moet het volgende bevatten:

  • Een visuele presentatie van trouwambtenaren – vorm en inhoud vrij maar aansluitend bij de wensen van de doelgroep;
  • Een realtime planningstool voor huwelijken waarin de volgende variabelen worden meegenomen:
    • beschikbaarheid trouwambtenaren;
    • min-max belasting trouwambtenaren;
    • afsprakenmogelijkheid per dag i.c.m. huwelijkslocatie en huwelijkstijdstip.


Omdat alle kanalen voor huwelijkszaken beschikbaar moeten zijn (balie, digitaal), moet de online planningstool werken met de planningsagenda in de applicatie Key2Burgerzaken en dus binnen de gemeentelijke IT-omgeving. M.a.w. de planningsagenda in de applicatie Key2Burgerzaken is leidend.

De planningstool maar ook de visuele presentatie van trouwambtenaren moeten verder eenvoudig/ snel aan te passen zijn aan wijzigende omstandigheden.

Wat is er te winnen?

  • Deelname aan het ontwerpprogramma Startup in Residence.
  • Opdracht. Bij een succesvolle pitch in mei 2018 een opdracht van de gemeente Utrecht ter waarde van minimaal € 20.000,- als de gemeente Utrecht enthousiast is over de door jouw ontwikkelde oplossing.
  • Uitbreiden van je business. De uitdaging waar jij een oplossing voor hebt bedacht speelt waarschijnlijk ook bij andere bedrijven, instellingen en overheden. Met de gemeente Utrecht als launching customer heb je al een mooie referentie op zak. Je behoudt namelijk alle rechten om je oplossing ook aan derden te gaan verkopen.


Wat het Startup in Residence Programma jou te bieden heeft:
Startup in Residence biedt je een geweldige mogelijkheid om een volledig nieuwe startup op te zetten of jouw bestaande startup een enorme boost te geven. Om de kans op een succesvolle match tussen jouw oplossing/startup en de gemeente Utrecht te vergroten bieden we een exclusief startup programma aan. We kijken samen welke vraagstukken voor jouw startup van belang zijn om tot gedegen businesscase te komen.
De gemeente Utrecht kan bij een succesvolle pitch het besluit nemen om met jouw startup in zee te gaan.
 

Voorwaarden deelname
Om kans te maken op een opdracht van de gemeente Utrecht dien je actief deelnemen aan het Startup in Residence programma. In principe volgen alle deelnemers alle onderdelen van het programma.

 

Naar de challenge!

 

 

 

 

- Starthubs is een initiatief van Incredible Crowds BV - 

Challenge info

000000
Dagen Uur Minuten

Deadline: 11 december 2017
Status: Uitslag bekend

Prijzen(geld): Opdracht t.w.v. minimaal €20.000,-

share challenge

11 shares

Challenges

Alle challenges

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!