Blog

Connexxion: "Verrast door het aantal inzendingen en de kwaliteit!"

05 oktober 2017

Connexxion investeert in het ontwikkelen van nieuwe en innovatieve serviceconcepten waarmee het reizen met Connexxion nog aangenamer wordt. Eén van de technieken die het mogelijk kan maken de ‘customer experience’ verder te verbeteren zijn ‘beacons’.

 

Connexxion heeft in alle bussen beacons opgehangen. En het eerste service concept gebaseerd op deze techniek is ontwikkeld, de StappOVer app. Connexxion wil echter meer met deze technologie en schreef daarom de volgende challenge uit: ‘Welke nieuwe serviceconcepten op basis van deze beacons kunnen we nog meer bedenken?'.

 

De uitslag van de challenge is nu bekend. Maike Laumen van Connexxion gaat in op de selectie van de winnende concepten:

 

Veel goede concepten

"We zijn verrast door het aantal inzendingen en door de kwaliteit hiervan. We hebben 65 volledig uitgewerkte concepten ontvangen. Een 6-koppige jury die verschillende disciplines van het bedrijf vertegenwoordigen heeft deze ingezonden concepten beoordeeld op verschillende onderdelen.

 

Uit de 65 inzendingen zijn de 5 beste concepten gekozen. Deze hebben een uitnodiging gekregen om hun concept te presenteren aan de jury, aangevuld met een aantal specifieke vragen per concept. Op verschillende onderdelen heeft de jury een score gegeven. Daarnaast was de presentatie ook een factor die meewoog. 

 

De eerste prijs is voor Quinten Ooms en Sabine Mensch met Trigger, een IFTTT concept (IFTTT= If This Then That platform). Zij hebben een zeer interessant concept uitgewerkt waarin de app van Connexxion wordt geïntegreerd op het IFTTT platform.  Het start met een vooraf ingestelde trigger waarna een actie wordt ingesteld. De trigger kan bijvoorbeeld zijn dat je de bus instapt zodat op dat moment automatisch je verwarming wordt aangezet. Dit concept ziet Connexxion als een volgende stap waar we naar toe werken.

 

 

 

 

De tweede prijs is voor Anissa Miloudi en Rozemarijn Zwarts met hun Four Fantastic Functions. In een goede presentatie hebben ze de vier haalbare uitbreidingen uitgewerkt, waaronder de notificatie functie die je kan instellen wanneer je moet uitstappen en de specifieke halte informatie.

 

De derde prijs is voor Marlous Nagelkerke en Menko Busch met De Betrokken Beacon. Ze hebben een manier bedacht hoe klanten makkelijker klachten kunnen terugkoppelen, waarbij tevens de mogelijkheid bestaat om een waardering te geven aan de gemaakte reis.

 

De vierde prijs is voor Jelle van Haaster met Social Rides. Hij stelt een mogelijkheid voor waar reizigers een profiel kunnen aanmaken zodat je weet bij wie je in de bus zit.

 

De vijfde prijs is voor Amanda Geenen met Joep de Beacon. Een concept waarin 1 op 1 marketing wordt voorgesteld waarin andere partijen een rol spelen.

 

Het was een zeer inspirerende middag waarvoor we de finalisten nogmaals willen bedanken!"

 

Naar de challenge

Archief

Volg ons op Facebook

Volg ons op Twitter

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!