Blog

Jury Beckers Marketing Challenge: "We hebben ontzettend genoten, gelachen en gebrainstormd"

26 januari 2017

De slogan “Lekkers van Beckers” is bij iedereen wel bekend. Toch is Beckers niet direct top-of-mind als men aan snacken denkt. Daar wilde Beckers graag verandering in brengen. Met de Beckers Marketing Challenge werden marketeers, reclamemakers en creatievelingen uitgedaagd om een nieuwe, spraakmakende campagne te bedenken voor de snackfabrikant.

 

Inmiddels is de challenge afgelopen, de jury is eruit en de 3 winnaars zijn bekend. Naast het gewonnen prijzengeld maken zij binnenkort ook nog eens kans op een uitvoeringsbudget van maar liefst €10.000! 

 

Martijn Willems van Beckers vertelt over de jurybijeenkomst en over de winnende campagnes: 

 

"Wij zijn overtuigd dat er in Nederland genoeg bedenkers zijn van nieuwe concepten, maar op het aantal inzendingen dat wij hebben mogen ontvangen had niemand gerekend! Meer dan 180 deelnemers stuurden hun beste concept op. Van studenten tot ZZP’ers en van vriendengroepen tot echte marketingbedrijven. Wij willen iedereen enorm bedanken voor de deelname!

 

Jury

Hoe hebben we de winnaar gekozen? Allereerst is er een jury samengesteld uit alle hoeken van het bedrijf: Martijn Willems, die op zoek is naar een idee waarbij de bedenker kijkt vanuit het perspectief van de consument. Ook Frank van den Berkmortel, die een behoefte heeft aan een concept waarbij de uitvoering belangrijker is dan het idee zelf. Frank van den Bos wil graag ideeën zien die inspelen op belevingen en plezier. Het oplossen van problemen, daar is Vic Dresen naar op zoek. Hij wil bij die oplossing relevantie, creativiteit, focus en data zien. Kamiel Steendijk ziet graag dat de bedenkers door hun enthousiasme niet verder gepusht hoeven te worden, maar dat ze zichzelf motiveren. Tot slot Luc Hover die graag concepten ziet die extravagant zijn en waar creativiteit op één staat.

 

De ideeën

Zoals gezegd: meer dan 180 concepten stroomden binnen, enkele deelnemers deden zelfs twee of drie keer mee. Sommige ideeën kwamen vaker terug van verschillende deelnemers en sommige concepten kenden we al, of hebben we in het verleden ook al eens gebruikt. Het was leuk om te zien dat deelnemers hetzelfde dachten als wij en dat andere deelnemers met concepten kwamen waar wij nog nooit over nagedacht hadden. Complimenten aan iedereen! Wij hebben ontzettend genoten, gelachen, gebrainstormd en ga zo maar door, over alles wat is binnengekomen.

 

 

 

 

 


16 topideeën

Als eerst hebben we een selectie gemaakt van 16 topideeën. Deze ideeën moesten voldoen aan de volgende criteria: Het concept moest uitvoerbaar zijn, niemand heeft iets aan een super creatief idee dat een veel grotere investering vereist dan dat er beschikbaar is. Daarnaast moest het creatief en origineel zijn: wij zoeken naar een nieuw idee dat mensen kan verbazen. Tot slot is ook het bereik dat behaald zou kunnen worden belangrijk.

 

 

 

 

 

 

In een tweede ronde zijn de 16 overgebleven ideeën beoordeeld en is er flink gediscussieerd over de top 3, de prijswinnaars!

 

 

 

 

 

 

De winnaars!

Op de 1e plek is geëindigd ‘De LekkerBeck’ van Michael Maaskamp. Door alle juryleden als een sterk idee bevonden, met een concrete uitwerking en visualisatie. Het leuke van het idee vinden wij dat het door te vertalen is naar de cafetaria.

 

 


Bekijk het hele concept 'De LekkerBeck'

 

 

Op de 2e plek het idee '4 Het Leven’ van Mark van der Linden en Marion Cremers. Het is idee is erg positief en grappig. Tevens geeft het een platform om in de toekomst nieuwe ideeën aan te koppelen. Dank jullie wel voor de creativiteit!

 

 


Bekijk het hele concept '4 Het Leven'

 

 

De top 3 wordt compleet gemaakt door ‘Back with Beckers’ van het bureau Factstory. De sterke elementen uit het verleden vertalen naar een herkenbare campagne in 2017. Beckers is niet voor niets de uitvinder van de frikandel. Dank je wel voor de inzending!

 

 


Bekijk het hele concept 'Back with Beckers'

 

 

Allen van harte gefeliciteerd!

 

Vervolg

De winnaars worden uitgenodigd op het hoofdkantoor van Beckers om de ideeën te pitchen. Als de winnaars hier zijn wordt er bekend gemaakt wie het uitvoeringsbudget van €10.000,- samen met ons gaat inzetten. De winnaars worden hierover bericht, waarbij we het vervolg zullen toelichten.

 

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie deelname en we zien de winnaars graag terug bij ons op kantoor!"

 

 

Bekijk de challenge
Bekijk de uitslag

Archief

Volg ons op Facebook

Volg ons op Twitter

Mis nooit een challenge en maak direct een account aan!